Monday, November 22

lawak x?

nak dga cter x? kalau xnak dengar pon, aku nak gak ckp. ari2, luqman men bola sepak dgn cousin kat kg. snang cter name cousin aku tu aiman. baru darjah3 bdak tuh.so, mreka tu pon bermain lah dgn sgt gembiranya tgh2 pnas tghari tuh. tyme tuh aku ngan sdare aku sume kat dapur. tlong2 masak. hehe. aku tukang menyebok je kat situ.tp ade la wat keje sket kan. ttbe je luqman lari g dapor. pas2 dgn tercungap2nye, die pon ckp ar,  "mak!(makngah aku) kaki aiman trsepak batu!"
for sure la makngah aku tkejut. then, makngah aku tnye ar dgn muke cuaknye,
"lpas 2, kaki die cmne?"
luqman said,
"luke sket je. "
ek eleh luqman ni. wat cuak je. igt kan berdarah2 ke ape. pas2, luqman ckp lg,
"ade 100plus x?"
so, sume org blank tyme tuh. pe kene mengena 100 plus dgn luke sepak batu? die nak curah ke air tu dkat kaki si aiman tuh? then, my angah asked,
"man, 100plus ke handiplast(btol ke eja cmni ha?)"
then, makcik2 aku dah gelak2 dah. luqman ckp dgn yakinnye,
"xla. 100 plus"
i asked,
"nak wtpe dgn 100 plus tu?"
die kate,
"nak suroh aiman pkai la"
then, my maklang said,
"luqman, 100plus tukan air. handiplast yg tmpal dkat luke 2"
luqman dgn blurnye ckp,
"ouh ye? sbenanye itula yg nak ckp. tp lupe."
ceh2, nak cover line pulek die ni. muke xmalu btol. so, since tghari2, luqman asyik kene perli je dgn sume org.

itula critenye. korang xrase klaka ke? aku rase klaka. so, aku gelak. so, sape rase cter tu klaka, jom join aku gelak same2. hehe. kayh, tu je kott. entry ni agak bosan sbb aku xtau nak cter pe.

2 comments: