Tuesday, November 16

utk KAU

hey kawan, dgar sini elok2.post ni aku buat KHAS utk kau sorang je. bukan utk orang laen.ok. aku tau la ko tu orang yang agak 'loaded' kan. so, kau pon menunjukkan ke'loaded'kan kau tu dekat sume orang. termasuklah aku. pastu ko anggap ko tu BESAR sangat la. let me tell u here. ALLAH tu Maha Besar. lagi besar dari kau tau x? kau tu just hamba je. i mean,kita. hina lagi tuh. so,antara aku dgn ko, beza die bukannye brape buah kete ko ade, hp ko jenama ape, barang ko sume branded, rumah ko besar mane, ko penah pegi overseas byk2 kali ke, tp just amalan kite je. ade aku kesah sume bende tu? ko ingat aku jeles la sangat? tolong ar. xheran langsong ar sume bende tu. kalo hidup senang tapi diri sendiri xbetol pon, xde mknenye. ok.fine. aku xkate aku ni baek giler, alim, byk ilmu agame mcm kawan2 aku yg laen.but i just want to remind u here. just bersyukur ape yg ade. 

i admit it. rumah aku xsebesar rumah kau, hp aku xsemahal hp kau,hdup aku xde ar senang mcm ko, barang aku xbranded mcm ko, byk lagi lah.tp alhamdulillah.bhgie je aku hidup dgn famili aku, kwn2.mmg la sometimes akan rase nak gak jadi org yg lbeyh perfect, kaye, or whatsoever. tp kalo nak dibandingkan hdup aku dgn orang yang lbeyh susah dari aku, mmg automatically akan timbul rase bersyukur dgn ape yg ade. alhamdulillah naseb aku lbeyh baek drpd org2 yg dkt luar sane tuh.

 dear my friend, aku bukan nak riak ke,bajet baik ke, ape ke. tp aku just dah xtahan dah dgn kau. faham x? xperlu kot nak tunjuk2 kekayaan ko tu dkt sume org.no need to be riak. kedekut plak tuh. aku pernah bace satu buku. it said,
"jangan bandingkan nasib kita dengan orang yang lebih tinggi dari kita. tapi lihatlah orang yang berada di bawah kita.nescaya kita akan mendapat pengajaran". 

aku cakap lagi skali, i'm not perfect. aku pon buat salah gak. aku xkate kau ni jahat ke, ape ke. u r my fren. aku tau aku agak terkasar bhse dgn ko.aku bukannye nak buruk2kan ko, aibkan ko kat sini. but i'm just pissed off. hope u understand. sorry for everything,fren. 



No comments:

Post a Comment