Friday, June 8

harini nak bercerita...

masuk hari ni, dah nak dekat tiga minggu aku masuk usim, belajar tidur makan borak gelak gelak sume, baru 3 minggu. biaselah ade kurangnye ade lebihnye. semalam semue orang dikejutkan dengan satu berita. due orang student tamhidi accident motor otw balik dari kuliah. sebenanye aku tau pon sebab orang semue kecoh kecoh cakap pasal accident tu. student lelaki, tamhidi sains tech jugak tapi tak same kelas dengan aku maka aku tak kenal siape mereka berdua. tgok gambar kelas pon memang aku tak pernah sedar die wujud. takpayah nak tgok kelas orang laen sangatlah. budak kelas aku yang ade pon tak terkenal.

lepas tu harini baru aku tau cerite sebenar. pakcik bas yang baek hati lagi peramah cerita dekat housemate aku maka kami pon buat usrah bilik haha. okay. due orang ni, baru nak balek dari kelas, nak balek kolej la petang semalam. dengan izin Allah diorang jatuh dari motor dekat simpang tol, ini aku taktau mcm mane either diorang bawak laju ke, ade kereta langgar ke. tapi yang kesiannye, takde orang pon nak tolong. bantuan sampai lambat. ambulan pon lambat.pakcik tu cakap takde orang pon nak tolong, memang mereka berdue terbaring dekat jalan, darah darah muke semua. ya Allah, aku dengar cerita pon memang kesiaaaaann sangat. 

sekarang, due due ade dekat hospital. sorang orang johor, sorang lagi kelantan. dan mereka tengah nazak sekarang. sorang lagi macam stabil. aku takdapat nak imagine macam mane family diorang rase bile tau pasal bende ni. aku yang tak kenal pon dah rase kesian sume apetah lagi family diorang. duduk sini tak sampai sebulan pon, tapi itula. tak siape tau ape akan jadi dekat kite in future. nikmat sihat tu kalau Allah nak tarik bile bile mase je boleh tarik. bersyukurlah dengan nikmat sekarang.

dan maghrib isyak tadi kolej ade buat solat hajat dan bace yasin untuk mereka dan jugak senior yang bakal amek final exam. semoga mereka sembuh cepat. Allah tau ape yang terbaik untuk hamba hambanya. jadi kite boleh tolong dengan doa je. 

lepas isyak tadi housemate aku pegi keluar jap beli makanan. balek je rumah, diorang ckp sorang dah meninggal. innalillahiwainnailaihirajiuun. sangat terkejut. baru lepas buat solat hajat sume tadi, Allah lagi sayang die. namenye Irsyad. walaupon tak kenal tapi, sedih lah jugak kan, same batch kot. semoga Allah mencucuri rahmat ke atasnya dan tergolong dalam golongan beriman. ameen

selagi Allah bagi peluang untuk hidup, gunekanlah dengan sebaik baik mungkin.

No comments:

Post a Comment